Friday 29 October 2010

Intrusos al pis...

L'altre dia arribo a casa, després d'estar a la biblioteca durant tota la tarda i prendre alguna cosa sortint-ne, i les meves companyes estaven amb uns amics veient una pel·lícula a lo que en qualsevol altre país on he estat seria un menjador i sala comuna però que aquí resulta que és una habitació... Bé aquest tema el tocaré en un altre post perquè em sembla que té molt de suc.

La qüestió és que arribo, menjo alguna cosa i em poso a la butaca de la meva habitació on ara mateix estic assegut i em passo la major part del temps que estic a casa si no comptem el llit. Als pocs minuts entra una de les meves companyes i em pregunta: "Has estat aquí abans o ara arribes des de que has marxat de la biblioteca?" "Arribo ara, per què?" li responc. I em diu "Em sembla que ha entrat algú abans doncs i si no eres tu, no sabem qui era..."  http://www.youtube.com/watch?v=OvGvRqT9NwI

Una mica rallat començo a mirar si ho tenia tot. Portàtil, pasta, mòbil, roba... Inclús vaig obrir la nevera no fos cas que se m'haguessin emportat el menjar, fet que va provocar algun comentari en polonès entre els assistents i alguna que altre rialla contra la meva persona... En fi, cadascú que es preocupi del que li interessa, no? xD Evidentment ho vaig fer en conya, però és difícil de fer entendre depèn quin tipus de broma en una altre cultura i sense un nivell alt d'anglès... I no mola gaire veure que s'estan rient de tu i a la teva p... cara i no entendre ni papa (bueno vaig entendre algo com: mira del primer que es preocupa és del menjar...)  http://www.youtube.com/watch?v=75uUv7YzNPc&feature=related
Total, que vaig suar de tothom i vaig tornar a l'habitació.

Al dia següent (ahir) a la tarda parlant precisament amb la Justyna (que és la que em va comentar lo dels possibles intrusos) em diu: "No saps què he descobert..." "Amb al clau de la porta de fora (del carrer per entrar al bloc) es pot obrir la porta del nostre pis..."  http://www.youtube.com/watch?v=yJHooPLOd3E&feature=related Així que pel que sabem, probablement algú ahir va estar al nostre pis i aquest algú podria ser, fàcilment, qualsevol dels nostres veïns... Sense comptar els possibles 2 milions de persones que viuen a Varsòvia.

Bueno, de moment no ens em preocupat gaire més. Però ahir a la nit vaig sortir. Després d'unes birres i d'estar al club Capitol en una festa de la Universitat de Varsòvia amb bastant bona música i ambient, vaig arribar a casa a les 5 passades. Entro a la habitació i al cap d'uns moment veig això:


Jejejeje! Com veieu tinc unes companyes de pis moooooooolt gracioses... No, la veritat es que vaig riure força... A més tornava de festa i ja em vaig créixer. Vaig agafar un bloc de notes que tenim a la cuina per escriure el que faci falta i els hi vaig fer dues notes (una per cada habitació). Molt original jo també... :P


Aquest matí he sentit com en parlaven. Bé, he entès "I also was here" i com reien, perquè tot lo demès era polonès... Quant pagaria per tenir una pantalla que m'anés escrivint els subtítols del que es va sentint al meu voltant! O per parlar polonès directament... No per la conversa d'aquest matí precisament, però a vegades és molt frustrant!

Ja per acabar, mentre passava les fotos de la càmera a l'ordinador m'he adonat que també me la devien pillar, ja que sempre la tinc a l'escriptori, i m'he trobat amb coses com aquesta... 




Intentaven fer fotos amb cares cobertes intentant simular possibles intrusos desconeguts. La resta no m'atreveixo a penjar-les. 

Així que ja vèieu com ens ho passem per Varsòvia. Tinc unes companyes de pis que se'ls hi envà la pinça, que se'n riuen de mi i jo passo d'elles i que ens fem brometes vàries amb tot el bon rollo del mon... Què més es pot demanar?

Dobra noc! (Bona nit!)


P.S. la pintada segueix aquí i crec que s'hi quedarà molt de temps...

1 comment: