Wednesday 20 October 2010

Pierogi

El dilluns vaig disfrutar d'un menjar cassolà polac de debò. Els Pierogi. Són un tipo empanadilla que tindriem per allà però la massa és més semblant a la pasta fresca que a la pasta de full. Llavors els farceixen del que sigui. En aquest cas eren verdures i bolets em sembla. Però també se'n fan de carn, formatge amb espinacs, ... en fi amb el que bonament tinguis suposo. Els havia fet la iaia de la Justyna, una de les meves companyes de pis, que és una experta en la matèria. Com la majoria de iaies a la cuina, era ben cert. Hi ha coses que per molt lluny que vagis no canvien... Ja els havia provat en dels primers dies que vaig estar a Varsòvia en un restaurant que es deia preceisament Pierogi. M'havien semblat bons però aquest eren exquissits... Eren cassolans i per tan més grossos i farcits. I la pasta, mmm! Els heu de provar si veniu. Si pot ser d'alguna iaia, millor és clar. Però al restaurant Pierogi del carrer Świętokrzyska estàn prou bé i a bon preu.
Per cuinar-los és ben simple, els passen per la paella amb no gaire oli fins que queden doradets i llestos. Lo complicat té pinta que és fer la massa. Boníssims per això. A més venia amb una gana infernal perquè no havia esmorzat i eren les 3 de la tarda així que podeu imaginar com em varen entrar. No vaig ser l'últim en acabar...



Ja per pura necessitat de deixar de menjar basura tipo kebab i mcrata, jo també m'estic convertint en un expert als fogons. Com es troben a faltar els tuppers de la mama... M'ha passat vàries receptes per això. És una crack! A distància i per l'skype em dona concells mentre cuino... Encara no he provat de fer pierogis, però probablement m'hi liï un dia d'aquests i us explico l'experiència.

Smacznego! (bon profit!)

No comments:

Post a Comment